Culturele verkenningstocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carmen Driessen - WaarBenJij.nu Culturele verkenningstocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carmen Driessen - WaarBenJij.nu

Culturele verkenningstocht

Blijf op de hoogte en volg Carmen

07 April 2014 | Thailand, Bangkok

Sawadie kha, oftewel hallo in het Thais. Vandaag ben ik op culturele ontdekkingstocht langs meerdere bezienswaardigheden in Bangkok geweest. Daarnaast heb ik ook een van mijn angsten overwonnen en heerlijk aan het zwembad gelegen.

Nadat ik gisteren zo goed als de gehele dag verslapen had, ben ik vandaag vroeg uit de veren gegaan om Bangkok te kunnen ontdekken. Om 8 uur was ik onderweg naar de eerste bezienswaardigheid, het koninklijk paleis. Om hier naar binnen te mogen dien je een lange broek en een shirt met lange mouwennte dragen. Doordat vele toeristen dit natuurlijk niet weten, zijn er voldoende Thaise vrouwtjes met geweldige imitatie Hawaïshirts die je voor veel te veel geld kun kopen om alsnog naar binnen te kopen. Mocht je ook niet over de juiste broek beschikken dan is dit een probleem want de blouse kan gecombineerd worden met een identieke broek. Nou vind ik de gewone Hawaï shirts lang niet altijd even leuk, deze slaan echt alles. De gekste felle bonte kleuren wisselen elkaar af met een geweldig olifantendesign, echt een ware musthave. Gelukkig had ik wel een shirt me lange mouwen in mijn tas zitten en hoefde ik er dus niet zo bij te lopen. Afijn, (voor de nyenrodianen: ik .... ... ....!) eenmaal binnen de paleismuren was het mooi maar eigenlijk had ik er net iets meer van verwacht. De koning wordt hier in Thailand namelijk op handen gedragen, het is bijv. Strafbaar om op geld te stappen omdat de koning daaropnstaat afgebeeld en door de hele stad zijn foto's van de koning met mooie versieringen zichtbaar. Het koninklijk textielmuseum vond ik mede door de vele mooie jurken van de koningin wel weer erg bijzonder om te zien. Vooral het jasje waar schilden van glimmende kevers als versiering zijn gebruikt vond ik erg indrukwekkend. Duurzaam en biologisch afbreekbaar of milieuvriendelijk krijgen wel een heel andere betekenis op deze manier.

Binnen de paleismuren staat ook nog een tempelcomplex die als een van de belangrijkste van Thailand geldt. De smaragd groene Boeddha is hier mede voor verantwoordelijk en ziet er idd gaaf uit. Ook was het leuk om hier een schaalversie van angkor wat (het tempelcomplex wat ik in Cambodja wil bezichtigen) al even even te zien. Buiten ben ik nog een van de andere bezienswaardigheden de tempel van de dageraad tegen gekomen. Deze vond ik wat tegenvallen, maar verdiend misschien in het donker als hij mooi verlicht is een herkansing. Onderweg kwam ik ook veel mensen die op een kleedje een soort van thaise vlooienmarkt hielden tegen. Het merendeel verkocht smelten waarvan geloofd word dat deze je beschermen tegen onheil. Echter waren er ook mensen die een verzameling spullen verkochten die op de gemiddelde vlooienmarkt niet zo misstaan. Denk hierbij aan een aantal rekenmachines, oude knuffels en dat soort dingen.

Wat po met de beroemde liggende Boeddha was wel erg indrukwekkend, deze is namelijk 46meter lang en vijftien meter hoog. Aan de achterzijde van deze Boeddha staan ook allemaal bakjes over de 46 meter aansluitend waar mensen muntjes in werpen als donatie. Deze maken samen een apart geluid. Eenmaal buiten de wat heb ik een van mijn angsten overwonnen. Ik zag namelijk een man met een mega python en wilde een foto maken van het dier. Die man hing dat ding gelijk bij mij om en daar stond ik dan. Doodeng! Maar achteraf wel heel gaaf.

Met de boot ben ik over de chao praya rivier gevaren om zo gelijk meer van Bangkok te kunnen zien. Dit was echt ideaal want het koste mij nog geen 40 cent en ik heb de meest uiteenlopende gebouwen gezien. Eenmaal terug in het hotel ben ik gelijk lekker verkoeling gaan zoeken bij het zwembad. In de namiddag toen het minder warm was ben ik naar mbk geweest dit is Eem van de grotere shoppingsmalls met 8 verdiepingen in totaal. Hier hoopte ik Thaise cultuur te proeven en leuke restaurantjes te vinden. Helaas alleen maar imitatiespullen en restaurants als een burger king. Uiteindelijk bij sumo gegeten wat inderdaad Japans is. Sushi voor de zekerheid helaas nog maar even overgeslagen. Bij een lokaal supermarktje heb ik mij verbaast over de vele soorten onbekend fruit. Een verkoper zag dit en bood mij een bepaald stuk fruit aan. Dit smaakte eigenlijk wel heel erg lekker een leek van buiten op een soort aparte stekel ananas. Eenmaal in de taxi terug naar het hotel vroeg de chauffeur wat ik bij mij had en al snel bleek dat hij al bang was dat ik Durian bij mij zo hebben. Dit fruit staat bekend om zijn stinkende geur en is hierdoor verboden in de meeste hotels en het openbaar vervoer. Echter smaakt het heerlijk en is het erg gezond.

Al met al een drukke dag waarin ik een goed begin heb gemaakt in mijn ontdekkingstocht van de Thaise cultuur. Morgen ga ik met een fietstocht Bangkok verder verkennen.

Liefs carmen

  • 07 April 2014 - 18:10

    Romy En Willeke:

    Hee Carmen!
    Leuk om je verhalen te lezen, veel plezier nog verder!
    Geniet ervan!!

    Groetjes,
    Romy en Willeke

  • 07 April 2014 - 20:01

    Kellyjane:

    Hallo Carmen hoe is het daar. Is het nog leuk ik missie xxx

  • 07 April 2014 - 23:24

    Bianca:

    Hé Carmen, Fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Veel plezier morgen, pas op voor zadelpijn;-)

  • 08 April 2014 - 04:31

    Caroline:

    Leuk zo weer een verslag te lezen,jij vermaakt je wel. Succes. Liefs xxx

  • 08 April 2014 - 17:42

    Hennie En Willy:

    Hallo Carmen, heel veel plezier en doe voorzichtig.

    dikke kus van Hennie en Willy

    Wij zullen je volgen

  • 11 April 2014 - 18:06

    Anne-Hilde Ockers:

    Hoi Carmen wat maakt het nu uit of je nu een python of Christiaan
    om je nek hebt hangen. Groetjes AH.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2014

Wat een ellende

03 Mei 2014

Vang vieng en de ladyboys

03 Mei 2014

Luang prabang

03 Mei 2014

Boottocht

26 April 2014

Chiang mai, chiang rai, myanmar en begin Laos
Carmen

Via deze blog zal ik jullie de komende maanden op de hoogte houden van mijn reis door Zuidoost Azië. Ik begin in Thailand, waarna ik mijn reis door Laos en Cambodja vervolg. Uiteindelijk zal Vietnam mijn eindbestemming zijn.

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 11411

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: