Koh phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Carmen Driessen - WaarBenJij.nu Koh phangan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Carmen Driessen - WaarBenJij.nu

Koh phangan

Blijf op de hoogte en volg Carmen

16 April 2014 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd maar weer even een update van mijn kant. Na mijn aankomst op koh phangan ben ik eigenlijk gelijk 's middags met een Duits meisje op het strand gaan chillen. De jaloersmakende foto's hebben jullie ongetwijfeld op facebook gezien. Op het strand was het zand gewoonweg perfect en het water bijna te warm. Hier hebben wij ook nog een paar hangmatten gevonden en ultiem genoten van het geweldige uitzicht over zee. De volgende dag ben ik vertrokken naar mijn geboekte hostel in haad Rijn wat bekend staat om de full moon party's. Hier bleek ik de enige te zijn die vannacht in dit hostel sliep, dat was weer even wat anders. Maar ook wel erg chill. Toen ik over strand liep kwam ik een een gave bar tegen in een boomhut en ook hier wederom ultiem genoten van het geweldige uitzicht. Ik wilde in eerste instantie graag naar de poolparty maar helaas was hier vrijwel niemand dus ging dit over. 'S avonds heb ik bij een boekingbureau dat mij werd aangeraden door de baas van het hostel geboekt, helaas was er een taalbarriere en bleek toen ik terug was in het hostel dat ik geen tocht naar Anthong had geboekt maar koh tao. Toen ben ik gelijk terug gegaan en helaas bleek hertrouwende al weg maar een andere vrouw die gebrekkig Engels sprak vertelde mij dat ik te laat was en dat het niet opgelost kon worden ook mijn geld kon ik niet terug krijgen. Doordat ik bleef aandringen op het telefoonnummer van de andere vrouw kon ik uiteindelijk toch haar spreken en probeerde zij het voor mij te regelen. Ik moest dan de volgende ochtend extra vroeg komen om te kijken of er nog plaats was naar angthong maar ik zou anders in ieder geval mijn geld terug krijgen. Gelukkig is dit toch allemaal gelukt en kon ik de volgende dag inderdaad naar angthong. Ik weet dat je zwerfhonden en katten niet moet voeren maar terwijl ik op de taxi zat te wachten kwam er een hele gezellige en vriendelijk uitziende hond bij mij zitten ik heb toen een stukje van mijn brood met hem gedeeld en hierna was ik zijn beste vriendje. het gekke beest sprong zo mee de taxi in en volgde mij vervolgens naar de pier waar ik op de boot moest wachten. hier gaf ik hem nog wat meer brood en dat begroef hij gelijk onder de grond net als kathy altijd doet. helaas merkte hij dat hij niet mee kon aan boord en bleef hij zitten op het strand. Op de boot ontmoette ik twee Zwitsers die toevallig uit Zürich kwamen en ben ik eigenlijk de hele dag mee opgetrokken.

Tijdens de boottocht hebben wij meerdere stops gehad op de mooiste plekjes. Helaas waren deze behoorlijk toeristisch maar toch erg gaaf. De eerste stop was om te snorkelen. Hier heb ik mooie vissen gezien maar echt gave vissen zoals ik verwacht had waren denk ik de drukte ontvlucht. Bij de 2e stop ben ik de berg op geklommen via een trap met mega hoge treden die zelfs voor mij redelijk lastig te nemen waren, laat staan voor de kleine Thai. Eenmaal boven was het uitzicht echt geweldig. Een super mooie green lagoon op het eiland en een geweldig overzicht over meerdere eilanden aan de andere kant. De lagoon was een verborgen meer midden op het eiland. Tijdens de volgende stop hebben wij een heerlijke Thaise curry als lunch gehad en kon je daarna kiezen of je rond het eiland wilde kajakken of blijven chillen. Ik besloot het laatste te doen, mede omdat ik in Laos graag een tocht door grotten wil maken met een kajak. Al met al echt een geweldige dag met de mooiste stranden die ik ooit gezien heb! Eenmaal terug in he hostel bleek dat ik niet langer alleen was een ander Nederlands meisje bleek ook tot na de fullmoonparty in hetzelfde hostel te slapen. 's Avonds ben ik met haar en een Duits vriendinnetje van haar wat wezen eten en op het strand alvast een pre fullmoonparty meegepakt. Ook mijn eerste Bucket werd een feit. Voor degene die niet weten wat een Bucket is, een beukers is een emmertje die je vroeger gebruikte om zandkastelen mee te bouwen, hier drink je er echter je drankjes uit. Echt overal op straat en aan het strand worden deze verkocht. Verder waren er op het strand meerdere vuurshows di erg gaaf waren om te zien, maar als westerling denk je toch gauw: die jongetjes zijn hoogstens 16 als dit fout gaat dan zijn ze verbrand voor de rest van hun leven. Serena had al meerdere shows gezien en adviseerde om niet op de eerste rij te gaan zitten want ze gooien ook nogweleens met dingen die in de brand staan en al snel bleek dit het geval en snapte ik gelijk wat ze bedoelde toen ik een vuurding midden op een tafel op de eerste rij zag belanden. Verder waren er al veel mensen me waterpistolen op het strand dit mede vanwege het naderende songkran festival wat ook wel het Thaise nieuwjaar genoemd wordt en vooral met veel water gevierd wordt. Natuurlijk moest en zou ik ook een pistool bemachtigen, nadat dat eenmaal gelukt was wilde ik het in de zee gaan vullen om "wraak" te nemen op alle die mij al beschoten hadden. Eenmaal bij de zee werd ik door tal van Thaise jongetjes volledig nat gegooid met buckets vol water. Dit was gezien de warmte een welkome afkoeling maar niet heel chill om verder mee te feesten.

De volgende dag was het echt Thais nieuwjaar en in het noorden wordt dit drie dagen gevierd maar hier zou het maar een dag zijn. Overal liepen mensen met waterpistolen en ook de lokale Thaise bevolking gooide elkaar met mega emmers en bakjes gevuld met water nat. Op het strand was het echter enorm rustig met het water dus wij namen een taxi naar het andere gedeelte van het eiland waar het het meeste gevierd zou worden. Onderweg heb ik het de meest geniale taxi rit ever gehad. Overal langs de weg werd je met water bekogeld, want overal stonden mensen klaar om toe te staan. Door en door nat reden wij door de straten van grondsalaris waar ook veel muziek klonk en het echte feest gaande was. Helaas hoort er bij dit festival ook een soort talkpoeder waarmee ze klaar besmeren en dit was minder maar verder zou dit ook zeker een topprestatie zijn voor in Nederland!

Toen wij 's middags wat hadden gegeten en ik wilde afrekenen kreeg ik een onwelkome verrassing. Toen ik namelijk mijn tas wilde pakken sprong er om een of andere reden een mega kakkerlak op mijn been en gelukkig gelijk weer op de grond. Tja ook dat is Thailand. Iedereen verklaart mij voor gek maar toch blijf ik 100000x banger voor spinnen.

De volgende dag was het dan eindelijk de 14e en dus de dag van de fullmoonparty. Het was grappig om te zien hoeveel drukker het nu was op koh phangan in vergelijking met een paar dagen eerder. Om de drukte te ontvluchten hebben wij op aanraden van de eigenaar van ons hostel een long tail boot naar het noorden van het eiland gehuurd. 2 mannen, 6 vrouwen en 5 Nederlanders versus 3 Duitsers. Helaas was het niet heel chill om in het water te komen want Serena gleed vrijwel gelijk uit en werd door iets gestoken wat een soort van blauwe inktvlek achterliet. Eenmaal in het water heb ik dan eindelijk de geweldigste vissen gezien. Zoveel verschillende en in de mooiste kleuren zoals je ze normaal alleen in een aquarium ziet. Op dit strand heb ik wederom een heerlijke Thaise massage genomen, ditmaal met aloë Vera omdat ik ondanks goed insmeren toch wel een klein beetje verbrand was. Terug in het hostel zagen wij onze andere kamergenootjes al druk in de weerlegt de voorbereidingen voor d fullmoonparty. Niet veel later zagen ook wij er ready to go uit in onze floriserende shirts en accessoires. Op straat werd de speciale verf aangebracht en een Bucket gekocht en nu kon het feest echt beginnen. Door de straten liepen echt de meest uiteenlopende mensen die allemaal op hun manier hun best gedaan hadden met hun party outfit. Sommige hadden zich helemaal gesminkt anderen een speciaal pak aan. Ook mannen in fluorrokjes werden gespot, waarom mannen zich als vrouw willen verkleden blijft mij toch een raadsel. Op het strand waren nu ECB mega veel mensen en overal klonk muziek, wederom waren er vuurshows zoals bijv limbo dansen onder een brandende stok. Ook een grote glijbaan en een sleeping arena waren ingericht om te chillen of bij te koen van de drukte. Vooral de nagelden waren natuurlijk weer heerlijk ordinair dronken. Sommige meisjes bleven hun shirt maar omhoog doen om hun bikini t laten zin en oen iemand vroeg waarom ze dt deden keken ze verbaast en antwoorden ze met omdat wij Engels zijn, dus.. Op d straten achter het strand werden vooral Chinezen laveloos afgevoerd en in het water waren Thai me zaklampen op zoek naar mensen om zeker te zijn dt niemand dronken de zee in gingen en daar zou verdrinken. Al leek een duiken welkome verkoeling, ik heb de zee maar gelaten voor wat het was toen ik zag wat dat allemaal in gebeurde. Eigenlijk is de fullmoonparty gewoon een strandmeer met tal van strandtenten en veel verf en mensen in dezelfde outfits met buckets in de hand. Sommige canzone groep noden het overpratend maar ik vond het geweldig en wilde tot zonsopkomst blijven. Alleen kristy en ik bleven over want de rest vond het om half vier wel mooi geweest. Helaas was het zonder de mannen uit onze groep om ons heen en stuk minder chill feesten, want alle andere mannen bleven nu niet langer op afstand en werden toch wat vervelend. Dus helaas heb ik de zonsopkomst niet meegemaakt toen wij om 5 uur (een uur te vroeg) de party verlieten.

Mijn laatste dag in koh phangan heb ik letterlijk niets gedaan alleen gechillt en 's avonds een stroomstoring gehad van meer dan een uur. Vandaag ben ik op koh samui en morgen neem ik de vlucht naar Chiang mai in het noorden. Helaas ben ik helaas niet op koh tao geweest, dit eilandje staat bekend om de geweldige onderwater wereld en dus de vele duikscholen. Gelukkig belooft Chiang mai ook heel vet te worden. Hier ga ik namelijk Thaise kookles volgen, een trekking door de jungle doen en naar een tijgeropvang. Goede vooruitzichten dus, tot de volgende keer.

Liefs Carmen

  • 16 April 2014 - 13:49

    Megan:

    Klinkt goed allemaal! Geniet ervan!

  • 16 April 2014 - 13:56

    Theo Meeusen:

    Hoi Carmen,

    Boeiend reisverslag. Chang Mai is zeker de moeite waard. Vooral de avondmarkt. Lekker genieten.

    groet Theo


  • 16 April 2014 - 18:07

    Harriette Driessen:

    Leuk om te lezen, wat je allemaal weer hebt meegemaakt. Morgen een goede/veilige vlucht. Dikke kus. Liefs Mama xxxx

  • 16 April 2014 - 19:05

    Bianca:

    Mooi geschreven Carmen, fijn om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Ps. Mocht je de terugweg nog ruimte in je rugzak hebben. Een vriendinnetje voor käthy is misschien best leuk. Ik help wel met wandelen

  • 26 April 2014 - 07:44

    Kellyjane:

    Hallo lieve vriendinnen alles. Goed. Leuk dat je weer eind juli weer komt ik krijg toch iets van jou groetjes kellyjane xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2014

Wat een ellende

03 Mei 2014

Vang vieng en de ladyboys

03 Mei 2014

Luang prabang

03 Mei 2014

Boottocht

26 April 2014

Chiang mai, chiang rai, myanmar en begin Laos
Carmen

Via deze blog zal ik jullie de komende maanden op de hoogte houden van mijn reis door Zuidoost Azië. Ik begin in Thailand, waarna ik mijn reis door Laos en Cambodja vervolg. Uiteindelijk zal Vietnam mijn eindbestemming zijn.

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 814
Totaal aantal bezoekers 11408

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: