Begin van mijn reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carmen Driessen - WaarBenJij.nu Begin van mijn reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Carmen Driessen - WaarBenJij.nu

Begin van mijn reis

Blijf op de hoogte en volg Carmen

06 April 2014 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Via deze blog zal ik jullie de komende maanden op de hoogte houden van alles wat ik in Zuidoostazie mee maak. Gisteren ben ik uit Nederland vertrokken en ik moet zeggen dat ik het afscheid behoorlijk onderschat heb. Het merendeel van de mensen heb ik door Nyenrodr en Zürich ook wel eens langer dan drie maanden niet gezien, maar toch nu het zo dicht bij kwam is Azië toch net wat anders dan Zürich. Zeker als je gewend bent om altijd mensen om je heen te hebben, werd het besef dat ik echt alleen zou gaan best wel even heftig. Op Schiphol aangekomen was daar ineens Durk die heel lief mij persoonlijk uit kwam zwaaien als verrassing. Vooraf had ik tegen veel mensen gezegd dat ik het niet zo fijn zou vinden als ze mee zouden komen uitzwaaien, maar achteraf was dit toch wel fijn. Van Chris heb ik ook nog heel lief een heel mooi armbandje gekregen zodat hij toch een beetje bij mij is. En geloof het of niet dit keer heeft hij het helemaal zelf uitgezocht en hoefde er dus geen whatsapp groep met de andere meiden van Fun'est aangemaakt te worden. Eenmaal door de douane ging het eigenlijk gelijk een stukje beetje met de emotionele instabiliteit en werd ik vooral heel erg benieuwd naar al het moois wat mij te wachten staat. Helaas was de vlucht minder geslaagd ik had de "eer" om naast twee behoorlijk dikke Noren te zitten. Degene naast mij was eigenlijk te groot voor zijn stoel waardoor de helft van zijn been op mijn stoel eindigde en ik dus verre van comfortabel de komende 9,5 uur door moest gaan brengen en toen wij ook nog terwijl ik net lag te slapen hevige turbulentie kregen was het feest compleet. Maargoed ook dat hoort erbij als je de luxe van thuis achter laat ;) eenmaal in Bangkok aangekomen ging het wel weer makkelijker als verwacht. Doordat ik nog geen retour ticket geboekt heb was ik bang dat de douane moeilijk zouden kunnen doen, om deze reden had ik alvast een ticket naar Laos geboekt, maar dit was nergens voor nodig want binnen no time stond de stempel in mijn paspoort en kon ik gaan.

Eenmaal door de douane was het door Gerard en Agnieszka geadviseerde punt voor de taxi's zo gevonden en werd het tijd om echt Bangkok in te gaan. De route naar mijn hotel vond ik vrij indrukwekkend, allereerst doordat het verkeer links rijdt ipv rechts. Als je dit nog nooit eerder gezien hebt is dit best een aparte gewaarwording. Maar ook de zwerfhonden die in de hitte buiten liggen had ik natuurlijk het liefste allemaal tegelijk geadopteerd en naar Nederland over laten vliegen of de mini huisjes met golfslagplaten dicht op elkaar en met vuilnis overal waren in een van de buitenwijken zeker anders dan wat ik tot nog toe van de wereld gezien heb.

In het hotel aangekomen is het vooral de vriendelijkheid en de nederigheid van de Thai die opvalt. Eenmaal op mijn kamer aangekomen wilde ik even een uurtje slapen om vervolgens gelijk op pad te gaan maar de gebrekkige nachtrust en het tijdsverschil zorgen ervoor dat ik voor de verandering weer eens door al mijn gezette wekkers slaap. Vandaag heb ik dus helaas nog niet heel veel kunnen doen/zien. Wel ben ik even een rondje door de wijk gaan lopen. Het backpackersdistrict is erg toeristisch met overal mensen die je een tuktuk aan willen smeren of een drankje aan willen bieden. Zo zijn er bijvoorbeeld ook kraampjes met een Schorpioen op een stokje (bah moet er niet aan denken omdat te eten maar wie weet komt dat nog) en als je daar een foto van wilt maken dan moet je daar gelijk voor betalen. Ook hele mooie telefoonhoesjes van Ted baker gespot, dus hinde mocht je er nog een willen dan hoor ik het wel. Wel gaaf om hier rond te lopen omdat je overal de heerlijke geuren van de Thaise keuken ruikt, maar ben blij dat ik de eerste nacht nog even in een lekker rustige hotelletje zit en niet gelijk in deze mega drukte. Al zien de vele massagemogelijkheden en shisha terrassen er aanlokkelijk uit. Nu zo lekker slapen om toch in het Thaise ritme te komen en morgen de echte Thaise cultuur te gaan ontdekken in de mooie tempels en een rondje China town. Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs, Carmen

  • 06 April 2014 - 18:45

    Caroline:

    Hallo Carmen,
    Fijn te lezen dat je goed bent aangekomen,jij zult wel een massage kunnen gebruiken na zo'n reis, dus pak lekker een massage en je kunt fris en fruitig oppad .
    Leuk om jou zo te volgen en dat gaan wij beslist doen.
    Liefs Henk en Caroline xxx

  • 06 April 2014 - 19:51

    Bianca En Yolanda:

    Hé Carmen, geniet nog maar even van de luxe van het hotel.
    Kun je uitgerust de rest van je avontuur tegemoet.
    We blijven je zeker volgen, en wachten op alle spannende verhalen.

  • 06 April 2014 - 20:14

    Cees Van Der Poel :

    Halo Carmen,

    Erg leuk om te lezen en gaan we zeker volgen hoor!
    Geniet van elk moment daar, een belevenis die je nooit meer gaat vergeten.
    Als je bij River Kwai komt dan zit daar aan de rivier een leuk mega simpel hotelletje (werd door Belgen gerund) waar je mega goedkoop kan slapen.
    Succes en mooi vervolg gewenst

  • 06 April 2014 - 20:57

    Marina:

    Spannend hoor Carm...!

  • 06 April 2014 - 22:55

    Jacqueline:

    Hey Carm,
    Heb net het hele bericht voorgelezen aan je moeder. Je kent het wel, de kleine lettertjes hihi, was wel emotioneel maar ze is heel blij te horen dat het goed gaat! We gaan je volgen!! Hopelijk vind je betere Peking eend (

  • 07 April 2014 - 15:34

    Rosanne:

    Lieve Carm,

    Je schrijf je blog precies zoals we je kennen haha! Heel erg leuk om te lezen en zo blijven we fijn op de hoogte! Gelukkig heb je af en toe whatsapp (en snel skypen), anders gaan we je teveel missen! Flink genieten en avonturen beleven! Dikke dikke dikke kus!!
    p.s. mocht je een leuke backpacker tegenkomen, niet vergeten dat je +31 voor mijn telefoonnummer moet vermelden ;-)

  • 07 April 2014 - 17:12

    Marian De Block:

    Hoi Carmen !
    Goed te lezen dat je veilig bent aan gekomen !
    We wensen je een ontzettend mooie tijd toe en geniet van alles ,veel plezier en we blijven je volgen hoor ! Pas goed op jezelf He !
    Lieve groetjes Ed en Marian xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Mei 2014

Wat een ellende

03 Mei 2014

Vang vieng en de ladyboys

03 Mei 2014

Luang prabang

03 Mei 2014

Boottocht

26 April 2014

Chiang mai, chiang rai, myanmar en begin Laos
Carmen

Via deze blog zal ik jullie de komende maanden op de hoogte houden van mijn reis door Zuidoost Azië. Ik begin in Thailand, waarna ik mijn reis door Laos en Cambodja vervolg. Uiteindelijk zal Vietnam mijn eindbestemming zijn.

Actief sinds 06 April 2014
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 11389

Voorgaande reizen:

06 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: